Błąd nr 1 – brak zaangażowania
Nieumiejętność bycia w kontakcie z klientem, brak uważności bądź prób nawiązania bezpośredniej, a zarazem autentycznej więzi, może spowodować niechęć, nieporozumienie czy brak zaufania do coacha. Tymczasem w gestii trenera powinna link być zdolność do kreowania personalnych relacji, ułatwiających rozpoznanie potrzeb, oczekiwań czy możliwości osoby, z którą pracuje. W coachingu aktywne słuchanie może być niezbędne. Staje się dowodem uwagi, szacunku, pełnego zaangażowania czy po prostu – podążania za tokiem rozumowania klienta.
Błąd nr 4 – ocenianie
Coach powinien powstrzymywać się od jakiegokolwiek oceniania, wartościowania lub wyrażania własnych, subiektywnych opinii. Coaching opiera się na zaufaniu, a sam proces obejmuje klauzula prywatności. Musimy pamiętać o ogromnym wpływie, jaki wywołuje samo pojawienie się coacha w życiu osoby czy organizacji.Tworzonych jest niepewność a do tego obawa przed oceną. Dlatego tak ważne wydaje się budowanie relacji opartej na zaufaniu czy przekazywanie informacji opisowych, a nie oceniających – pozbawionych wartościowania, a jedynie stwierdzających obserwowane fakty.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz